In onze moderne samenleving moeten we helaas veel wachten, zo ook in de zorg.
De meeste mensen die ik ken zijn géén fan van wachten.
Kijk nu eens naar jouw zorgpraktijk, waar moeten jouw patiënten wachten:
En hoe lang moeten patiënten dan wachten?
Heb jij goed zicht op de feitelijke wachttijd in jouw praktijk?
Je hebt vast tal van redenen waarom patiënten moeten wachten.
In de praktijken die wij begeleiden weten we inmiddels dat er hooguit één echte reden is dat patiënten moeten wachten, en dat is in de situatie van een spoedgeval. En dan alleen in een huisartsenpraktijk!
In alle andere gevallen is wachten het gevolg van de manier waarop de planning en agenda zijn georganiseerd, of het ontbreken van de juiste logica hierbij.
We zien dat wachten in de zorgpraktijk niet effectief is, en op lange termijn géén meerwaarde heeft.
Integendeel, het zorgt voor onnodige spanning bij patiënt en zorgverlener.
Ord’us helpt je om goed zicht te krijgen op de wachttijd in jouw praktijk, en beschikt over de tools en werkwijzen om de onderliggende oorzaken van wachten aan te pakken.